Helle Nóra és Eric Helle - Hatékonysági specialisták

Hatékonyság = Minimális energia és idő felhasználásával maximális eredmény elérése. www.vezetoisiker.eu www.vezetoisiker.eu

 

10648233_789174164436304_445134024826010598_o.jpg

Egy tipp a behajtáshoz:

 

A behajtás problémája sokszor felmerült az elmúlt években a cégek nagy részében, amelyekkel dolgoztunk. Úgy gondoltuk, hasznos lehet egy-két tippet megosztani ezzel kapcsolatban.

 

Sok cégben megfigyeltük, hogy kiküldik a számlát, de csak akkor veszik fel a kapcsolatot az ügyféllel, amikor már a számla lejárt. Ez elég súlyos hiba lehet bizonyos esetekben, mivel előfordulhat, hogy az ügyfél nem kapta meg a számlát, vagy arra hivatkozik, hogy nem kapta meg, illetve ha az ügyfél nem ért egyet a számlával vagy annak összegével. Az is előfordulhat, hogy valami nincs rendben a számlával, ilyen esetben pedig idő amíg visszaküldi. De sorolhatnánk még az időhúzó tényezőket.

 

Ezért az első lépés a behajtással kapcsolatban, hogy miután kiküldtük a számlát, a behajtásért felelős munkatárs hívja fel az ügyfelet és győződjön meg róla, hogy az ügyfél megkapta a számlát és hogy az számára rendben van.

Így bármi, amit később felhozhatnának, ami a számla kifizetését esetleg késleltené, időben felmerül és időben kezelhető. 

 

A cégben valószínű van egy lista a kintlévőségekről. Sok cégben ez egy hosszú lista. Vannak rajta kisebb és nagyobb számlák és vannak olyanok, amelyek nagyon régen lejártak.

 

Sok cég csak leveleket küld az ügyfeleinek, vannak azonban olyan cégek is, amelyek ügyvédeikkel iratnak és küldenek ki felszólító leveleket a mulasztó ügyfeleknek. Ezeket természetesen meg lehet próbálni és néha sikerrel is járunk velük, de nagyon sokszor nem hozzák az elvárt eredményt.

 

Amit javaslunk, az a következő: 

 

Keressük meg a döntéshozó telefonszámát.

 

Hívjuk fel és kérjük meg, hogy egyenlítse ki a számlát.

 

Ha az ügyfél azt mondja, hogy sajnos most nincs pénze, akkor azonnal kérdezzük meg, hogy mennyit tudna a héten átutalni?

 

Hogy ez miért működhet?

 

Sokszor az ügyfélnek problémát okoz, hogy szembenézzen a teljes összeggel, amivel tartozik mind nekünk, mind pedig másoknak. Tudja, hogy nincs elég pénze, hogy mindenkit kifizessen.

 

Ha megkérjük, hogy utaljon át valamennyit, még akkor is, ha az egy kisebb összeg, megnyitjuk a pénz áramlást és egyben segítünk az ügyfélnek, hogy szembenézzen a számlával. Ő pedig máris jobban fogja magát érezni, hogy elkezte kezelni a tartozását és tett valamit érte.

 

A következő héten újra hívjuk fel az ügyfelet és újra kérjük meg, hogy egyenlítse ki a számlát. 

Ha megint nem tudja az egészet kifizetni, újra kérdezzünk rá, hogy mi az az összeg amit ezen a héten ki tud fizetni, érjük el, hogyazt utalja át, vagy fizesse ki.

 

Az ügyfél hamarosan egyre jobban fogja magát érezni az adósság miatt, és vagy hamarosan kifizeti az egészet, vagy

apránként rendezi a tartozását, ami jobb, mintha egyáltalán nem fizetné ki a számlát.

 

Remélhetőleg cégük sikerrel tudja majd alkalmazni ezt a két apró alapelvet és csökkenteni tudja a kintlévőségeit.

 

Ha bármi kérdése van a fentiekkel kapcsolatban, a következő számon, illetve e-mail címen érdeklődhet:

Zelenák Edina

O67O/776-6574

edina.zelenak@vezetoisiker.eu

 

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 24
Tegnapi: 49
Heti: 82
Havi: 676
Össz.: 975 164
Oldal: Egy tipp arról, hogy hogyan hajtsuk be a kintlévőségeket?
Helle Nóra és Eric Helle - Hatékonysági specialisták - © 2008 - 2024 - executivesuccess.hupont.hu

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat